Automässan i Göteborg har stängt sina portar och kan sammanfattas: 17656 besök under fyra mässdagar, 280 utställare på 14300 kvadratmeter, besökare från 59 olika länder och utställare från 17 nationer.
Med detta befäster Automässan sin position som norra Europas största mötesplatsen för bilbranschens service- och eftermarknad.
– Vilken mässa, vi har mött både befintliga och möjliga nya kunder. Många vill veta mer om både Godkänd bilverkstad och riktlinjer för skadeverkstäder, summerar KBV:s marknadsansvarige, Henric Widén som tillsammans med vd Thomas Engström bemannade mässmontern under hela mässan.
Under mässan alternerade även kvalitetscoacherna Johnny Eliasson, Kristoffer Ahlsén och Christoffer Celius i KBV-montern och på seminariescenen.
Nästa Automässa arrangeras 2023 och förmodligen kommer då de pågående megatrenderna; elektrifiering, uppkopplade och autonoma fordon samt nya affärsmodeller för bilägande och mobilitet, att ha synliggjorts ytterligare.
– Oavsett dem så kommer kvalitetsfrågorna att ligga i topp. I en allt hårdare konkurrens innebär verksamhets- och kvalitetsutveckling stärkt konkurrenskraft för verkstaden, avslutar Henric.